domingo, 13 de enero de 2013

A HISTORIA RECENTE- UNIDADE 15 DE COÑECEMENTO DO MEDIO



Esta unidade explicabaos os profundos cambios na forma de vida que supuxo a Idade Contemporánea. 
Para conseguilo, analizabamos dous momentos da devandita Idade, as súas orixes e unha época máis recente, de forma que fomos quen de entender os cambios moi  acelerados que se impuxeron na Idade Contemporánea.

Por exemplo os avances técnicos e científicos. Os grandes inventos, que eran o tema dos vosos traballos, fan que entendamos as achegas para o progreso da humanidade.

Propóñovos que entredes nos recursos que veñen a continuación.


A REVOLUCIÓN INDUSTRIAL






OS  CAMBIOS DO SÉCULO  XIX



A MÁQUINA DO TEMPO

Na flecha da inferior da dereita busca “A revolución francesa”. E vai pulsando en “Revolución industrial”. “Fin de século”…. Ata chegar a “Finais do S. XX





Nesta etapa a fotografía convértese nunha fonte histórica esencial. 

Hai décadas na túa localidade a vida era moi diferente, os teus avós que vivían nela contemplaban outras paisaxes, desprazábanse noutros medios de transporte e incluso se divertían de xeito diferente.

Sería unha preciosa tarefa se falaras cos teus avós de como eran as cousas hai anos, cando eles eran pequenos. 
Podedes revisar con eles o seu álbum fotográfico.  Poden facer que descubras o pasado e aprendas a valorar moitas cousas.


4 comentarios:

  1. Una entrada fabulosa con muy buenos recursos. Me encanta la idea de ver las fotos con los abuelos. Es una buena forma de compartir tiempo con ellos. Un biquiño.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Como parece evidente, o principal obxectivo estaba aí. Fortalecer lazos, coñecer o pasado, non só recibir dos avós información, senón tamén aprender deles.
      Con todo o meu respecto, lanzo esta proposta co ánimo de que os nenos en clase poidan intercambiar fotografías ou outros documentos. A través deles entenderemos directamente a Historia máis recente e significativa para eles. Unha aperta.

      Eliminar
  2. No me había parado en las fotos, que además de muy descriptivas para los niños, me parecen recursos fantásticos para todos. Me encanta investigar esta época de la Revolución Industrial. Me parece la Revolución por excelencia. Creo que llevó y sigue llevando a la mayor Revolución social, con todo lo que eso conlleva, a la que hemos asistido y seguimos asistiendo. Además, lo mejor es que la podemos palpar a través del testimonio de los abuelos,que siempre son fieles y exhaustivos narradores de sus padres y abuelos a la vez; sin olvidar esas fotos color sepia, que tan celosamente, guardan en cajitas y álbumes Un placer poder estudiar y transmitirles, así, la Historia a los niños.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. En las primeras décadas del siglo XX la fotografía se puso, poco a poco, al alcance del público en general. Pasó a convertirse en objetos habituales en el entorno familiar. El análisis de las fotografías nos proporciona valiosa información sobre:
      La evolución de los edificios públicos y privados, y del paisaje rural y urbano. El cambio en los transportes y la modernización del campo. Las actividades a que se dedicaba el tiempo libre: deportes, bailes, fiestas, romerías…. La enseñanza: separación de niños y niñas, la categoría de la escuela a través los vestidos o el uniforme… Las grandes celebraciones: bodas, comuniones, procesiones… La vida política del país: nuestra guerra civil, las visitas de Franco a alguna ciudad, el servicio militar, las primeras elecciones.... Los cambios en la moda (en los vestidos, en los peinados o en los complementos. El mundo laboral (información sobre las fábricas, los uniformes de trabajo, los oficios)...
      En fin un maravilloso mundo que nosotros no podremos explorar en clase por motivos de tiempo, ya que los contenidos que se nos exigen son muchos. Lo lanzé como una idea a trabajar en la familia. Mi mayor satisfacción es saber que tú has recogido el reto. ¡Muchísimas gracias, Ana!

      Eliminar